Özlem Erden Başaran
Dr. Erden-Basaran, Fulbright Yabancı Öğrenci Programı sponsorluğunda ABD Indiana Üniversitesi Bloomington’da Eğitim Programları Çalışmaları alanında doktorasını tamamlamıştır. Doktora sonrası araştırmasını St Mary's Üniversitesi, Twickenham-Londra'da Eğitim, Beşeri ve Sosyal Bilimler Fakültesi'ne bağlı Marjinalleştirilmiş Çocukların ve Genç Yetişkinlerin Eğitimi Araştırma Merkezi'nde tamamlamıştır.
Dr. Erden-Basaran, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, Türkiye'de Eğitim Programları ve Öğretim alanında yüksek lisans derecesine ve Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye'de Fen Bilgisi Öğretmenliği alanında lisans derecesine sahiptir. Lisansüstü çalışmaları sırasında Londra'daki Middlesex Üniversitesi'nde Eğitim Çalışmaları alanında Lisansüstü Değişim Sertifikası da almıştır. Hollanda'da Amsterdam Üniversitesi'nde cinsellik, kültür ve toplum üzerine bir eğitime ve İngiltere'de Oxford Üniversitesi'nde zorunlu göç üzerine bir yaz okuluna katıldı.
Dr. Erden-Basaran'ın araştırmaları mülteci ve göçmen eğitimi, çok kültürlü eğitim, eğitim program teorileri ve program geliştirme, cinsellik politikaları ve nitel araştırma yöntemleri üzerine yoğunlaşmaktadır. Çalışmalarında ötekileştirilmiş ve dezavantajlı gençlerin kimlik gelişimi, mülteci ve göçmen çocukların okul deneyimleri, geçim kaynağı yaklaşımları, vatandaşlık ve sivil eğilimler, alternatif eğitim programları ve kapsayıcı eğitim konularını incelemektedir.
Çalışma Geçmişi
Dr. Erden-Basaran halen Ankara TED Üniversitesi'nde doçent olarak çalışmaktadır. Ayrıca Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde yardımcı öğretim görevlisi olarak çalışmış ve Eğitim Felsefesi, Eğitim Sosyolojisi ve Eğitime Giriş gibi lisans düzeyinde dersler vermiştir. Ayrıca Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi'nde yüksek lisans düzeyinde Karşılaştırmalı Uluslararası Göç Politikaları dersi vermiştir.
Geniş uluslararası iş deneyimine sahip bir akademisyen olarak Indiana Üniversitesi Bloomington'daki Centre for International Education, Development, and Research 'de Fulbright Distinguished Awards in Teaching, the Afghan Junior Faculty Development Programme, and the Fulbright Russian International Education Administrators projelerı için akademik uzman ve araştırma projesi koordinatörü olarak çalıştı. Ayrıca Türkiye Fulbright Komisyonu'nda kıdemli yönetici asistanı olarak görev yapmıştır. Bu deneyimlerine ek olarak, İngiltere, Hollanda ve Türkiye'de Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkelerinden gelen göçmen ve mülteci topluluklar üzerine çeşitli projelerde proje koordinatörü ve saha koordinatörü olarak çalıştı.
TED Üniversitesi'nde bulunduğu süre boyunca aşağıdaki projelerde yürütücü ve araştırmacı olarak çalışmıştır:
• Connect4Innovation: UK-Turkey Higher Education Institutional Partnerships Fund 2022-2024: Education for a Sustainable and Resilient. Partner institutions are TED University, Oxford Brookes University, TEDMEM, and NATURA.
• Alumni Engagement Innovation Fund 2022/2: Inter-cultural Dialogue Training for Turkish In-Service Teachers for Promoting Sustainable Peace/: Yürütücüler: Dr. Ozlem Erden-Basaran and Dr. Merih Ugurel-Kamisli
• TED University's Institutional Research Fund: Teacher Education Programs Learning Outcomes Compatibility with Sustainable Development Goals: International Students' Perspectives and Program Experiences/Yürütücüler: Dr. Ozlem Erden-Basaran, Dr. Merih Ugurel-Kamisli, Dr. Hilal Seda Yildiz, and Mrs. Ayse Bilicioglu Gunes
• TED University, Institutional Research Fund: Counseling Students’ Inquiry of Online Psychological Counseling, Yürütücüler: Dr. S. Burcu Ozguluk Ucok, Dr. Merih Uğurel-Kamisli, Dr. Hilal Seda Yildiz, Dr. Ozlem Erden-Başaran
• Boğaziçi University Start-up Project: Future Teachers Talk about War and Peace/ Yürütücüler: Dr. Gülistan Gürsel Bilgin, Prof. Dr. David J. Flinders, Dr. Özlem Erden-Başaran